İşgalciler Kırım’da 20 Ukrayna haber sitesini engelliyor!

İşgalciler Kırım’da 20 Ukrayna haber sitesini engelliyor!
11:52 06.04.2020 | 60 kere okundu | Dünya

Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da, 10 İnternet hizmeti sağlayıcısı, Kırım Haber Ajansı (QHA) da dahil olmak üzere 20 Ukrayna haber ajansı ve Kırım Tatar Milli Meclisi’nin (KTMM) sitesi engellenmeye devam ediyor. Engellenen siteler arasında Hizb ut-Tahrir ve Yehova’nın Şahitleri siteleri de var.

 

SUSTURULAN KAYNAKLAR

Kırım İnsan Hakları Grubu’nun Şubat-Mart aylarında gerçekleştirdiği araştırmaya göre, işgal edilen Kırım’da şu sitelere erişim engelleniyor:

Kırım Haber Ajansı (QHA), Radyo Hayat, Censor.net, Sled.Net, Kanal 5, Fokus, Glavkom, Gazetecilik Soruşturma Merkezi, ToneTo, Depo, Ukrainska Pravda, RBC Ukrayna, Ukrinform, Levıy bereg, Blackseanews, Apostrof, Strichka, Glavnoye, Zerkalo nedeli gibi haber ajanslarının siteleri, Kırım Tatar Milli Meclisinin sitesi, Hizb ut-Tahrir ve Yehova’nın Şahitleri siteleri. 

Toplam 10 İnternet hizmeti sağlayıcısından beşinin Kırım Dayanışması’nın internet sitesine erişimi bulunmuyor.

Araştırma, Belogorsk, Akyar (Sivastopol), Akmescit (Simferopol), Bahçesaray, Kerç, Yalta, Krasnoperekopsk bölgesi ve Canköy’de gerçekleştirildi.


Dünya
Haberler